Fejlesztő- és gyógypedagógiai ellátás

A nevelési tanácsadás területén dolgozó fejlesztő- és gyógypedagógusok terápiás/fejlesztő és vizsgálati munkát végeznek. 

Életkorilag az óvodáskortól a középiskolás korosztályig látunk el gyermekeket, tanulókat.

Problémát tekintve kompetenciáink azokra a gyermekekre terjednek ki, akik normál intelligenciaövezetben, életkoruknak megfelelő értelmi képességeik és ép érzékszerveik ellenére, valamilyen területen (olvasás, számolás, írás, rajzolás, szövegértés, mozgás, stb.) nehézséggel küzdenek.

Célunk az egyenetlen teljesítményt mutató, részképességeikben jelentős elmaradással küzdő gyermekek, tanulók célirányos vizsgálatára épülő, egyéni vagy csoportos terápiás támogatása, mely a sikeresebb óvodai, vagy iskolai beilleszkedést, teljesítményük javulását eredményezi. Ezáltal az önbizalmuk, önállóságuk erősödhet, énképük reálisabbá válhat.

Tevékenységünk főbb területei:

- vizsgálat (a teljesítmény-probléma okának feltárása)

- a vizsgálatra épülő fejlesztés/terápia

- tanácsadás szülőnek, pedagógusnak

- szakvélemény készítése 

Vizsgálat:

Speciális módszerekkel felmérjük a gyermekek / tanulók teljesítményszintjét, részképesség-, illetve mozgásvizsgálatot végzünk, feltárjuk az erősségeket, gyengeségeket, az iskolai sikertelenségek okait. A kompetenciakörünket meghaladó eseteket speciális szakemberhez irányítjuk.

Terápia, tanácsadás:

A diagnosztikus eredmények alapján kiválasztjuk az adott problémának megfelelő, a gyermek életkorához és személyiségéhez legjobban igazodó terápiát, majd fejlesztési tervet készítünk az alulműködő részképességek korrigálására.

Többnyire egyéni vagy kiscsoportos munkaformában szervezzük meg a fejlesztőfoglalkozásokat. Munkatársaink azonban tanévenként két turnusban nagycsoportos iskola-előkészítő foglalkozást is tartanak 8-10 fő bevonásával.

A gyermekek foglalkozásokon való szorgalmas részvétele ugyanakkor csak az egyik feltétele a közös munka sikerének. Nagyon sok múlik azon is, hogy mennyire tudunk együttműködni a pedagógusokkal és a szülőkkel. Szívesen segítjük őket tanácsainkkal. A terápia hatékonysága érdekében sokszor szükség van az otthoni gyakorlásra, ebben csak a szülőkre támaszkodhatunk.

Fontos, hogy a nehézségekre minél előbb, lehetőleg még az iskolába kerülés előtt fény derüljön, hogy hatékony terápiás beavatkozással megelőzhessük a tanulási nehézségek kialakulását.

Terápiás módszereink:

• Részképességfejlesztés

A tanuláshoz szükséges különböző területek célzott fejlesztésére irányul, melyek a vizsgálatok alapján problémát jeleznek (téri-és síklapon való tájékozódás, látási-hallási észlelés, emlékezet, stb.).

Ezek fejlesztéséhez a Sindelar-féle funkciótréninget, az Okoskocka fejlesztést valamint gyógypedagógiai irányultságú részképességfejlesztést alkalmazunk.

• Tanulást segítő eljárások

Diszlexia-diszgráfia-diszkalkulia prevenció, ill. terápia (Meixner Ildikó, Dékány Judit nyomán), fonológiai tudatosság fejlesztése, Kulcsár Mihályné féle tanulás-támogatása, gyógy-és fejlesztőpedagógia olvasás-írás-számolástechnikai módszerek, tanulási stratégiák fejlesztése.

• Mozgásfejlesztés

Szenzoros integrációs terápia (SZIT), Tervezett szenzomotoros tréning (TSMT), Alapozó terápia, Kulcsár Mihályné féle mozgástréning. A vizsgálatok után a szakember tesz javaslatot és ad tájékoztatást a szükséges mozgásfejlesztésről, mely intézményünkben elérhető.

• Figyelemfejlesztés

Egyéni és/vagy csoportos formában történik az előzetes vizsgálat alapján.

• Iskolaelőkészítés

10-12 fős 10 alkalmas csoportos keret után, amennyiben szükséges kiscsoportos vagy egyéni formában zajlik a fejlesztés az előzetes felmérés alapján.

Jelentkezés, tájékoztatás:

• telefonon: 06-42/512-850

• honlapon: www.nypsz.webnode.hu

• emailben: nyhazanevtan@gmail.com

4400 Nyíregyháza, Krúdy köz 4-10. Tel.: (42) 512 - 850
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el